עסקים למכירה מחכים רק לכם!

יש מי שחושב כי עתידו האישי והכלכלי מצוי בתחום של עסקים למכירה, ויכול מאוד להיות שהוא צודק. כיום עסקים למכירה הנשמעים על פניו כמו הרפתקה מלאת סיכונים, מציעים שפע של אפשרויות עבור כל מי שמחפש הזדמנות עסקית מצויינת לקבל לידיו עסק קיים, להשתמש בפוטנציאל הגלום בו היטב, ולהפוך אותו ליהלום של ממש.

עסקים למכירה – מכל הסיבות הנכונות

בעלי עסקים רבים מעוניינים להעמיד למכירה את העסק שלהם, והסיבות לכך הן רבות, ונעות בין רצון לצאת לפנסיה, דרך קשיים כלכליים, נסיעה לחו"ל וכן הלאה. יהיו הסיבות אשר יהיו, כיום עסקים למכירה הם רבים, וקל למצוא אותם בשלל הלוחות והפרסומים השונים.

ערכו סקר שוק, בדקו במדיות השונות בהן מפורסמים עסקים למכירה ואל תתייאשו. מי שמחפש עסקים למכירה לא יתקשה למצוא עסק שמדבר אל ליבו ונשמע כמו הדלת שהוא רוצה לפתוח. יש לוודא כי עסקים למכירה עומדים למכירה בשל סיבות אישיות של בעל העסק ולא בגלל כשלונו של העסק עצמו. אל תתפתו לסגור עסקה מהר בשל לחצי זמן. זכרו כי זוהי אמנם הזדמנות נפלאה, אך הרת גורל.

רגע לפני שאתם קופצים למים העמוקים, בוחרים את העסק שלכם מתוך שלל עסקים למכירה בהם נתקלתם, ויושבים לכתוב את התוכנית העסקית, כדאי לעצור ולבדוק האם מהשידוך הזה עוד תצא חתונה. בחירה של עסק מתוך עסקים למכירה היא החלטה כבדת משקל, בעלת השלכות מרחיקות לכת עבורכם ועבור המשפחה שלכם, וראוי לקבלה בכובד ראש, ותוך התבוננות מעמיקה והתחשבות בשלל הפרטים המרכיבים אותה.

מה לבדוק כשמחפשים עסקים למכירה?

כל בדיקה של עסקים למכירה מחייבת בחינה דקדקנית של מספר היבטים. ערכו סקר שוק מקיף. הגיעו לביקור בעסק מספר פעמים, בשעות משתנות, כדי לאסוף נתונים לגבי תחלופת הלקוחות, אופיים, מהעסקים הנוספים בסביבת העסק, ממקצועיות השירות, מהעובדים עצמם, ומכל פרט שעשוי להעניק לכם תמונה מלאה יותר של העסק.

בנוסף, רצוי להיוועץ ברו"ח בעל התמחות ביזמות העסקית, שיוכל לחשב עבורכם, האם ההשקעה כדאית, מהן העלויות שתידרשו להן בניהול ו/או בשיפוץ ושינוי העסק, יאמר אילו אופציות מימון יש לכם במידה ואין בידיכם את ההון הראשוני, יבדוק האם דרכי התמחור בעסק נכונות וכן הלאה. בנוסף, רצוי להיוועץ בעו"ד שיערוך ביניכם ובין בעלי העסק חוזה הוגן, ויוודא עבורכם האם העסק משועבד או מעוקל.

תנו לדמיון וליצירתיות שלכם לחגוג בהתבסס על הנתונים היבשים, ובדקו האם ביכולותיכם למנף את העסק הקיים ולהפוך אותו לעסק משתלם ורווחי עבורכם.

קטגוריה:, פורסם ב11/09/2014

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.