מה קורה לקנייין הרוחני של עסק במכירה

בעלי עסקים רבים תוהים ושואלים את עצמם מה עלול לקרות לקניין הרוחני של העסק אם יימכר. השאלה הזו הינה שאלה חשובה למדי, מכיוון שמדובר בעניין עם צדדים משפטיים. התשובה לכך בגדול היא שהדבר תלוי.

תלוי אם שם העסק רשום כפטנט אשר מגן עליו. כל קניין רוחני של העסק אשר רשום כפטנט או סימן מסחרי, הוא קניין רוחני אשר נחשב כמוגן לחלוטין. בעל עסק אחר לא יוכל לעשות שימוש במה שרשום כפטנט או כסימן מסחר, נקודה.

חשוב שכאשר תרשמו את שם העסק כסימן מסחרי, תעשו זאת בצורה כזו המקשרת לתחום עיסוקו של העסק. כך למשל אם תרשמו פטנט על העסק, עליכם יהיה לציין את תחום העיסוק, הסיבה לשם ודברים נוספים. זה יבטיח שתהיו בידיים בטוחות בכל העת, גם אם מישהו ינסה לעשות שימוש בשם העסק שלכם בעתיד.

פטנט רשום

כאשר מדובר על פטנט רשום, דעו לכם שצריך לדעת היטב כיצד לעשות זאת. הליך רישום הפטנט יהיה לא זול בכלל, ובסך הכל ניתן לומר שהוא גם די מעיק ומתיש. לפיכך, תמיד יהיה מומץ להיעזר בעורך דין בעל ניסיון רב בתחום רישום בפטנטים, כך שתוכלו לדעת בוודאות שאתם עושים הכל נכונה, וכפי הנדרש.

כמו כן, לאחר רישומו של הפטנט, בוודאי תתעניינו בכל הקשור למה שיהיה מעתה ואילך. דעו לכם שהפטנט מגן על הקניין רוחני שלכם רק במקום בו הוא רשום כפטנט. כלומר במדינות אחרות יוכלו לעשות שימוש חופשי בקניין הרוחני של העסק שלכם.

את העניין הזה פותרות חברות הענק בעצם זה שהם רושמות את שם העסק שלהן כסימן מסחר בכמעט כל מדינה על הגלובוס. מדובר בטכניקה ידועה ובטוחה למדי להבטיח שהשימוש בקניין העסק יעשה אך ורק על ידי החברה הראשונית.
לאחר שכל זה נאמר, עליכם להבין שהקניין הרוחני של העסק שלכם משחק תפקיד חשוב ומשמעותי למדי. ככל שהעסק שלכם יותר מרוויח ומצליח, כך חשוב יותר להגן על הקניין הרוחני. בדרך זו תוכלו להבטיח שלא יצצו מתחרים מפוקפקים משום מקום. הרי אף בעל עסק לא היה רוצה לקום בבוקר ולראות מולו עסק עם שם דומה ואופי פעילות זהה.

פשוט היו אחראים והכל יהיה טוב. כאשר העסק חדש ועוד לא הגיע למחזור מכובד אין צורך שיהיה לכם דאגה בנושא. לעומת זאת, ככל שהעסק גודל יותר ויותר, כך עליכם לשים לב. בסופו של דבר, פשוט התייעצו עם עורכי דין ויועצים מקצועיים, כך שתבררו האם מומלץ לבצע את הרישום כפטנט.

ייעוץ עם בעל מקצוע מתחום הפטנטים תמיד יצדיק את עצמו, וזאת אף על פי שהמחיר עלול להיות די גבוה. אתם תוכלו להיות בטוחים בכל הנוגע לזכויותיו של העסק שלכם, כך שבסופו של דבר תשנו היטב בלילות. האמינו לי, הדבר שווה לחלוטין

קטגוריה:, פורסם ב09/08/2014

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.