האם כדאי להיות זכיין?

יזמות עסקית מתחילה לבד, בחדר השינה, בסלון או בזמן נהיגה. הדרך אל יזמות עסקית ראויה ורווחית אמנם רצופה מכשולים, אך ליווי וקבלת החלטות נכונה לאורך הדרך יכולים להביא לקיצור הזמן ומקסום התועלת. למרות שאצל הרבה אנשים יזמות עסקית היא בגדר חלום בלבד, מפליא לגלות שכיום יותר קל לממש אותה מאשר בעבר.

יזמות עסקית – הכל מתחיל ברעיון

ראשית, חשוב להבין כי יזמות עסקית אינה רק רעיון טוב. לא משנה על איזה סטארט אפ חשבתם, עליכם לקחת בחשבון שהדרך למימושו או בכלל להביאו מהדעת אל הפועל רצופה מכשולים. עם זאת, כדאי גם לזכור שאף אחד מאותם מכשולים אינו מופנה אישית אליכם. הבירוקרטיה בה נתקלים יזמים לא מנוסים, אמנם יכולה להרתיע, אך כדאי לקחת אותה ככלי וללמוד ממנה. תהליכי הרישום אותם דורשת המדינה, למשל, מבטיחים כי גם במקרה בו תינזקו כלכלית או תפסידו חלק מכספכם בתחילה – עדיין לא תפשטו כל כך מהר את הרגל.

יזמות עסקית חייבת לקחת בחשבון שיחד עם הרעיון שלנו מסתובבים עשרות ואפילו מאות רעיונות דומים. ההבדל בין רעיון שנשאר בראש או משורבט במגירה, לבין רעיון שמקים חברות ופירמות – הוא בגישה ובאמביציה חשוב מאד להבין את החשיבות של תכנית עסקית להווה, לעתיד, תכנית שהיא רבת שלבים. אין הבדל משמעותי בין יזמים צעירים, ולמעשה ישנן יותר נקודות חופפות מאשר הבדלים. עם זאת, על מנת לנצל את ההזדמנות, או ליצור את היתרון היחסי, יש להסתכל על התמונה השלמה. (תואר במנהל עסקים יכול לעזור אבל הוא לא העיקר)

יזמות עסקית עם סבלנות וניסיון

אחד העקרונות החשובים ביותר אותו יזמים רבים שוכחים מתייחס לסבלנות ואורך רוח. למרות שכולנו מעוניינים להרוויח מהר, ולהביא אל העולם את הבשורה הגאונית שלנו, יש לעבור קודם מספר שלבים. בנוסף, חשוב לזכור שקבלת ייעוץ מבעלי ניסיון היא איננה קללה. ייעוץ שכזה יכול לחסוך עבורנו טעויות רבות, וליצור דרך סלולה להמשך פעילות באופן תקין ורווחי(יש הבדל גדול בין יעוץ עסקי לבין רכילות עסקית).

נקודה נוספת אותה צריך לשנן: בשום סוג של יזמות עסקית לא מרוויחים אחרי יום, ובמקרים רבים אפילו לא אחרי שנה. בשוק גלובאלי רווי רעיונות יצירתיים וארגזי כלים, אשר מסתובבים ברשת האינטרנט, ומאפשרים לכל ילד לפתוח חברה בבורסה או עסק, צריך למצוא את האלמנט שעושה את ההבדל. לרוב, האלמנט הזה יהיה קשור להרבה אמביציה וסבלנות. השילוב בין הרעיון לבין האלמנטים הללו הוא זה שעוזר להקים בסוף הדרך את החברה שתמיד חלמנו עליה.

קטגוריה:, פורסם ב11/09/2014

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.