אימון עסקי וליווי אישי לעסק

יועץ ארגוני מהווה ערך מוסף חשוב ביותר לכל ארגון. הוא ממפה אותו, מזהה חוזקות וחולשות, יתרונות, פוטנציאל לא ממומש, "שומנים" עודפים, זרימה לא- או כן- יעילה, שימוש מושכל במשאבי הארגון או, לחלופין, אי ניצול מרבי ומיטבי שלהם, צורך בשינוי מבני, כדי להפוך את הארגון לרזה ושרירי יותר.

יועץ כזה עשוי להקל על הנהלת הארגון להשיג את מטרותיה באמצעות שימוש נכון, יעיל וחסכוני במכלול משאביה. הוא יכול להפנים ולוודא הטמעתן של שיטות וטכניקות עבודה שונות. הוא יכול לחדד מטרות ולהבהירן ולהציע מערך חדש לקידום הסיכוי להשיגן בתוך זמן נתון.

ליועצים ארגוניים יש שיטות עבודה מקצועיות, המסייעות להן ללמוד את אופן הניהול והעבודה של הארגון. הם מסתייעים במחקרים ובסקרים

יועץ ארגוני יכול להציע להנהלת הארגון תכנית פעולה אבל הוא יכול גם, במקביל, לעבוד על פי המתווה שמתווה לו הנהלת הארגון, כגון לאתר את נקודות העיוורון ( Blind spot) בארגון, אשר איש בו אינו יודע על קיומן וממילא לא מודע להשפעתן (על פי רוב השלילית) על הארגון.

בין סמכות לאחריות היועץ הארגוני

יועץ לארגון אינו נמנה עם מצבת כוח האדם הקבועה שלו. הוא אינו מהווה חלק אורגני מהארגון. הוא בעל מקצוע המספק שירות. חשוב להפריד בין הסמכות שלו כבעל מקצוע לבין האחריות, שהוא אינו נושא בה. הנהלת הארגון סוברנית לאמץ את כל המלצותיו, את חלקן ואף שמורה לה הזכות לא לקבל אותן כלל (מה שפחות סביר).

היועץ הארגוני אינו בבחינת "אורח לרגע רואה כל פגע". הוא לומד את הארגון ולכן, במידה שהוא מאבחן בו כשלים, ליקויים, חולשות, נקודות עיוורון ועוד, הוא עושה זאת לאחר בדיקה יסודית ומקיפה.

עצותיו של יועץ ארגוני עשויות לייעל את עבודת הארגון, לסייע לו לחסוך משאבים, להשיג את מטרותיו בתוך מסגרת זמן קצרה יותר. ככל שהוא עושה זאת אין ספק כי התועלת הרבה שהוא מביא לארגון מצדיקה את עלות שכרו.

ארגון שרוצה לעשות סדר יעשה זאת טוב יותר על פי עצותיו והמלצותיו של יועץ ארגוני, אשר הידע, הניסיון והשכל הישר שלו ודאי מאפשר לו ללמוד את הארגון לעומק באופן מובנה ושיטתי.

במידה שהשירות החשוב והחיוני של היועץ נתפס על ידי הנהלת הארגון כתרומה כדאית, מועילה ומשתלמת להתייעלותו ולשיפור ושדרוג פעולתו, אין ספק כי מדובר ב"תשומה" חיונית ביותר.

אין לצפות לשינוי מהיר, או דרמטי, כתוצאה מייעוצו של היועץ הארגוני אבל נכון לאמוד את חשיבות התרומה שלו ותועלתה במבחן הזמן, אם וכאשר ניכרים בארגון שינויים, אשר חותם עצותיו והמלצותיו של היועץ טבוע בהן.

בשורה התחתונה, בתשובה לשאלה שבשורה הראשונה- חשוב, כדאי ומומלץ להיעזר ביועץ ארגוני כדי לשפר, לייעל ולהשביח את תפוקותיו של הארגון. מבחן התוצאה עשוי להוכיח זאת.

קטגוריה:, פורסם ב30/05/2018

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.