כך מערכת CRM תסייע לך במקסום הצלחת העסק

אם ננסה למצוא את המכנה המשותף שבין עסקים גדולים וקטנים כאחד, הרי שהלקוחות היו ותמיד יהיו המרכז הכלכלי והמנוף העסקי. קשרי הלקוחות, הם המפתח לצמיחת הארגון, ועל-כן, כל בעל עסק וכל מנהל, מוכרח לתכנן את האסטרטגיה הנכונה אשר תאפשר לו ולמחלקתו לנהל את הלקוחות בצורה היעילה והאפקטיבית ככל הניתן.

על קרקע פורייה זו, ושוק עסקי שרק הולך והופך לתחרותי יותר ויותר, צמחו להן שפע של מערכות CRM שונות שכולן ככולן שמות את הלקוח במרכז. אם כן, כיצד הן מועילות ומהי תרומתן? על כך במאמר הבא.

מהי מערכת CRM?

בטרם ניגש ליתרונותיהן של מערכות CRM כאלו ואחרות, הרי שמוטב להקדיש רגע אחד להבנת מהותן. CRM הינו ראשי התיבות של Customer Relationship Management או בעברית: מערכת ניהול קשרי לקוחות.

מערכות אלו נוסדו כדי לסייע לעסקים להתחבר יותר ללקוחותיהם, לשפר את הביצועיים העסקיים, להקטין את ההוצאות ולהגדיל את ההכנסות. על ההבנה המדויקת של מערכות אלו, נוכל למוד מן הסעיפים הבאים שמדגימים את יעילותה של מערכת זו.

שיפור ההיכרות עם הלקוח

בין שאנחנו פרילנסרים שמבססים את העסק של פועלו של אדם אחד, ובין שאנחנו חברה עסקית עם מגוון אגפים, הרי שההיכרות האישית עם הלקוח יכולה להיות אתגר לא קטן כלל.

כל הלקוחות רוצים להרגיש שהשירות עבורם הוא אישי, ומנגד איננו יכולים אף פעם להעניק זאת, אלא אם נזכור אודותיהם כל פרט ופרט. במערכת CRM מקצועית, ניתן לרשום את הלקוחות לתוך רשומות לקוח ובהן לתעד פרטים לא פורמליים שעולים מתוך שיחות.

אם במהלך שיחת המכירה, עלה פרט חשוב שתועד על-ידי מחלקת המכירות. הרי שמחלקת שירות הלקוחות תוכל לדלות את אותו הפרט החשוב, וכך למקסם ולהעמיק את הקשר האישי עם הלקוח החדש.

ייעול ניהול הזמן

מערכת CRM לקצר את זמני השירות ולשפר את שביעות רצון הלקוחות. דמיינו את התרחיש הבא ובו מחלקת הגבייה מתריעה על לקוח שאיננו משלם בזמן. עם זאת, ההודעה נופלת בין הכיסאות ואיננה מגיעה אל מחלקת השירות. או במקרים פשוטים יותר – זה פשוט לוקח זמן וזמן זה כסף.

בעזרת מערכת CRM, ניתן לבצע סנכרון בין האגפים ולקצר את דרכי התקשורת. מחלקת הגבייה יכולה לשלוח הודעה מסודרת למחלקת השירות כששני האגפים מתואמים ביניהם תחת קורת גג אחת של מערכת ניהול קשרי לקוחות.

שימור לקוחות העסק

לקוח שמרגיש כי הוא איננו מקבל את המענה, אט אט יתחיל לחפש אצל המתחרים, מתוך תקווה כי ישנה תשובה טובה יותר לצרכיו השונים.

בעזרת מערכת קשרי לקוחות שמסונכרנת בין האגפים השונים, יכולים צוותים שונים לזהות נורות אדומות שמאותתות כי לקוח כזה או אחר זקוק להתייחסות נקודתית לצורך שימורו. כך למשל, לקוח שמחלקת שירות הלקוחות מזהה כי איננו יוצר קשר או עונה לעתים תכופות, תעביר הודעה דחופה למחלקת המכירות או שימור הלקוחות, כשזו תתקשר ותבדוק לשלומו של הלקוח ואם כל צרכיו נענים. מספיקה שיחה שכזו, כדי לשמר לקוח לעוד זמן רב נוסף ואף כדי להעמיק עמו את הקשר העסקי.

קטגוריה:, פורסם ב29/12/2019

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.