הקמת עסק מדריך לעולה

מעוניינים לרכוש עסק קיים? לצעד הזה יש יתרונות וחסרונות. לכן רגע לפני שאתם יוצאים לדרך ומחפשים עסקים למכירה, לפניכם כמה דגשים חשובים אותם יש לבדוק לפני שמגיעים להחלטה.

באיזה עסק כדאי להשקיע?

קודם כל ולפני הכל עליכם להיות בטוחים שאתם מתכווננים על העסק הנכון. כלומר כאשר בוחרים בעסק קיים יש לוודא כי יש לכם גישה לתחום. ישנם עסקים הפעילים במגוון תחומים לרבות אופנה, מסעדנות, ייבוא וייצוא, אירועים, קוסמטיקה, שיווק והפצה ועוד. שאלו את עצמכם היכן אתם רואים את עצמכם ומה תמיד חלמתם לעשות.

גודל ההשקעה

בין אם אתם מחפשים עסקים קטנים למכירה ובין אם עסק גדול, קחו בחשבון כי מידת ההשקעה בעסק קיים ברוב המקרים תהיה נמוכה יותר מההשקעה הנדרשת בהקמת עסק חדש מאפס. לעסק קיים ישנם היתרים ואישורים כך שאין צורך בסחבת הלוגיסטית, כמו כן ניתן לרכוש אותו ברוב המקרים עם מלאי סחורה קיים, ציוד, אביזרים וכיוצא בכך. מה גם שלא פעם המחיר יהיה מוזל יותר היות ותלוי במאזני הרווח וההפסד של העסק בזמן הקנייה.

מהו המיקום?

פרט נוסף עליו יש לשים דגש בעת רכישת נכס קיים הוא מיקומו. יש לציין כי לא תמיד הלוקיישן יהיה מרכזי ואטרקטיבי בעוד שבמקרים אחרים, מיקומו של העסק יהיה אופטימלי וימוקם על ציר מרכזי. כאשר היה לפניכם עסק קודם שלא פעל, שיפורו ושינוי תדמיתו אלו הן פעולות שיכולות למקסם את הרווחים, להגדיל את המכירות ולתרום לעסק במידה משמעותית. לכן כאשר גם המיקום הוא אידיאלי מדובר בעסקה משתלמת אשר צפויה להיות רווחית.

ספקים, עובדים ולקוחות קיימים

כאשר רוכשים עסק קיים, גם כאשר מדובר בעסקים קטנים, אתם מבטיחים לעצמכם יתרונות אותם אין לעסקים חדשים. לעסק ישנו קהל לקוחות נאמן אשר מכיר את העסק, יש רשימת ספקים איתם נהג בעל העסק לשתף פעולה וישנם אף עובדים אשר מכירים את העבודה ואינם זקוקים לעוד תקופת הכשרה. לכן עליכם לוודא כי תקבלו את רשימת הספקים בעת המכירה, כמו גם את מועדון הלקוחות של העסק. לגבי העובדים, רצוי לוודא בטרם עת כי אלו הקיימים מייצגים את תדמיתו של העסק בצורה טובה ונכונה.

חשיפה ומוניטין

עסק אשר קיים זמן רב כבר זכה לחשיפה, זאת בהנחה שנעשו פעולות שיווק ופרסום כאלו ואחרות. עליכם לוודא כי מדובר בעסק מוכר בתחומו ולו מוניטין ורצוי שיהיה זה מוניטין חיובי של וותק ואמינות. לעומת עסק חדש אשר רק נפתח וצריך לגייס לקוחות חדשים ולבנות לעצמו מוניטין, כאן אתם זוכים ליתרון משמעותי כבר בנקודה התחלתית. עם זאת עליכם לבדוק מהו הקונספט השיווקי שננקט ולחשוב על דרך פעולה שתמקסם את הרווחים ואת הפעילות העסקית.

אל תטעו, יש גם חסרונות

אם חשבתם שתיהנו רק מיתרונות בעת רכישת עסק קיים, הרי שאתם טועים מן היסוד היות ולפעולה זו ישנם גם חסרונות. כדי להימנע מטעויות הרות גורל עליכם לוודא כי לעסק אין חובות ישנים ואם ישנם, יש לבדוק כי אינכם "יורשים" אותם ואף לעגן זאת בחוזה מוסדר. כמו כן יש לקחת בחשבון כי לעסק קיים ישנם חשבונות ודוחות להגיש ועל כן רצוי להתייעץ מראש עם רואה חשבון או בעל מקצוע שמבין בדבר כדי לדעת מה לעשות וכיצד לפעול. יש לציין כי לא פעם מדובר בכניסה לנעליים גדולות, שכן לרוב עסקים מועמדים למכירה כי כשלו. כתוצאה מכך כבר מראשית הדרך עליכם לבנות תכנית פעולה מסודרת ואסטרטגיה מנצחת ולשאול את עצמכם כיצד אתם תצליחו במקום שבו אדם אחר נכשל.

היכן ניתן למצוא עסקים למכירה?

כמובן שאם ברצונכם למצוא עסק פעיל עליכם לחפש במקומות הנכונים. כיום מדובר במשימה פשוטה מהרגיל היות וישנם אתרים אשר מציגים בפניכם אינספור של הזדמנויות עסקיות וכל שלכם נותר לעשות הוא לבחון את המידע המוצג לעומקו ולממש את החלומות העסקיים שלכם על הצד הטוב ביותר. לסיום חשוב לציין כי מומלץ למצוא אתר אשר מהווה מקור מידע אמין ומתעדכן באופן שוטף, כך שלכל אורך הדרך תוכלו להישאר עם היד על הדופק ולמצוא את ההזדמנות העסקית הנכונה והטובה ביותר עבורכם.

קטגוריה:, פורסם ב22/08/2017

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.