הלוואות לקניית עסקים פעילים

רכישת עסק פעיל הינה טומנת בחובה לא מעט יתרונות. העיקרי שבהם הינו העובדה שהעסק כבר מייצר הכנסות ויוכל להניב פירות כבר מהיום הראשון. מצד שני, רכישת עסק פעיל היא יקרה יותר בדרך כלל מפתיחת עסק חדש. זאת, כיון שעסק קיים צבר שם טוב, קהל לקוחות נאמנים וספקים שמכירים אותו. כל אלה מתומחרים על ידי בעל העסק עוד לפני הרכישה.

עם זאת, לפני נטילת הלוואות לקניית עסקים פעילים, יש צורך לבצע בדיקה מדוקדקת ולא למהר בביצוע הרכישה. בשורות הבאות נפרט עוד על השלבים לקראת רכישת עסק פעיל ועל המוקשים שיש לפרק בדרך לעסקה מוצלחת.

אנשי המקצוע של המקור לאשראי עסקי מסייעים ליזמים בנטילת הלוואה לרכישת עסק, בהתאמה אישית ובתנאים הטובים ביותר עבורם. אם יש לך תכניות לביצוע רכישת עסק פעיל, זה המקום וזה הזמן ליצור איתנו קשר. אנו נמצא עבורך את המימון הנדרש, בתנאים הטובים ביותר עבורך ובהתאמה אישית.

הלוואה לקניית עסק – איך מתחילים

ישנם מספר שלבים שצריך לעבור, בטרם מתבצעת קניית העסק הפעיל בפועל. עם השלבים הללו ניתן למנות את איתור העסק הרצוי, בדיקת נאותות וחתימה על הסכם עקרוני לרכישת העסק. בשלב הבא מתבצעת בדיקה מקיפה יותר של העסק הנרכש, גיבוש הסכם הרכישה וביצוע ההסכם בפועל.

בשלבים הבאים, יש לבצע את כל התיאומים מול הרשויות, בדיוק כפי שיש לבצע לגבי כל עסק חדש. אם מדובר בעסק תפעולי שיש לו מחסנים, בתי קירור, מכוניות להובלת סחורות או פס ייצור, יש צורך גם בקבלת היתרים מהרשויות. זה המקום לציין, כי אישורים הניתנים על ידי רשויות מקומיות – קרי עירייה ומכבי האש, הם אישיים ולא ניתנים להעברה. רכישת העסק מחייבת, לפיכך, קבלת אישורים חדשים.

נטילת הלוואות לקניית עסקים או הלוואות לקניית שותפות בעסקים קיימים, צריכה להתבצע במקביל לבדיקת הייתכנות לרכישת העסק. ההלוואה חייבת לכלול סכום שיוקדש לרכישה, יחד עם סכומים שיידרשו להשקעה בעסק החדש. במקביל לפתיחת ההליכים לקראת קבלת ההלוואה, יש צורך גם לגייס את המשאבים הדרושים – משמע הסכומים שרוכשי העסק חייבים להשקיע מכיסם.

הלוואה לרכישת עסק – פירוט השלבים

איתור העסק: נקודת המוצא בשלב הזה היא שהרוכשים מחפשים עסק המתמקד בתחום פעילות מסוים, שהם מכירים ומתמחים בו. התחום המדובר יכול להיות ייצור, שיווק, מסחר או מכירות במגוון רחב של תחומים. ישנה חשיבות רבה למקצועיות של הרוכשים בתחום הפעילות של העסק הנרכש. זאת, כיון שבנקים או גופים פיננסיים אחרים, המעניקים הלוואה לקניית עסק, מחשיבים מאד את הנושא. נקודת המוצא שלהם היא שככל שהרוכש מקצועי יותר בתחומו, כך הוא מגדיל את הסיכויים להצלחה עסקית ולפיתוח נכון של העסק. עם זאת, אין כאן עניין של שחור ולבן. מי שמתמחה בשיווק יכול לפנות, קרוב לוודאי, לרכישת עסקים במגוון רחב של תחומים. כך גם מי שמתמחה בשיווק או בהובלת סחורות ועוד.

איתור העסק לרכישה יכול להתבצע במגוון דרכים, החל מחיפוש מודעות בעיתונים וכלה בשימוש בקשרים חברתיים ועסקיים, במטרה למצוא בעלי עסקים המעוניינים למכור אותם, או כאלה המעוניינים להכניס שותף חדש לעסק.

בדיקת נאותות של העסק: משאותר עסק פוטנציאלי לרכישה, השלב הבא הוא ביצוע בדיקת נאותות של העסק. חשוב לדעת, כי כל בנק או גוף פיננסי המעניק הלוואה לרכישת עסק, עשוי לבצע בדיקת נאותות משל עצמו. בשלב הזה, אין ממש צורך לבצע בדיקה מעמיקה. מה שחשוב לבדוק הוא המוניטין של העסק ושל בעלי העסק, מצבו הכלכלי הכללי ומצבו המשפטי. אם לפרט קצת יותר – לבדוק אם העסק עומד בהתחייבויות שלו ללקוחות ולספקים כאחד. כמו כן, אם יש עליו עיקולים, או אם יש לעסק בעיות עם רשויות המס. אם יש בעסק עובדים, כדאי מאד לנסות לשוחח איתם ולבדוק את ההתנהלות של העסק מולם, בעיקר בנושא השכר ועמידה בדרישות החוק.

חשוב להדגיש, כי בדיקת נאותות אין פירושה עדיין בדיקה מעמיקה של העסק, אלא רק גירוד של פני השטח במטרה לאתר בעיות אקוטיות. בדיקה מעמיקה יותר חייבת להתבצע בהמשך, על ידי אנשי מקצוע.

משא ומתן ראשוני: בשלב הבא, נערך משא ומתן ראשוני. במהלך המשא ומתן הזה מציג כל אחד מהצדדים את העמדה שלו ביחס לעסק, הן מבחינת המחיר הרצוי והן מבחינת הדרך הנאותה ליישום ההסכם. המשא ומתן הזה מאפשר גם לרוכשים ולמוכרים כאחד, להכיר טוב יותר אש את רעהו. אמנם הם לא עתידים לתפקד בצוות (למעט במקרים של רכישת שותפות בעסק), אבל הדבר נחוץ על מנת להעריך טוב יותר את מהימנות המידע המועבר.

המשא ומתן הזה מאפשר גם להעריך האם יש סיכוי להגיע להסדר כספי. מבחינת הרוכשים, דרישת המחיר של המוכרים צריכה להיות מתקבלת על הדעת. מבחינת המוכרים, הצעת המחיר של הרוכשים חייבת לעבור את רף הציפיות שלהם.בכל הקשור לנטילת הלוואה לרכישת עסק, זה הזמן להתחיל לפעול בכיוון ולפנות את המקור לאשראי עסקי. אנשי המקצוע שלנו מסייעים ליזמים ולרוכשים פוטנציאליים למצוא את ההלוואה הטובה ביותר, בתנאים הטובים ביותר עבור המשקיע.

בשלב הזה עשויים הצדדים לחתום על טיוטת הסכם, או מכתב כוונות המפרט כל כמה שאפשר, קווים לדמותו של ההסכם הצפוי יחד עם לוחות זמנים צפויים לביצוע העסקה. מומלץ בשלב הזה להתייעץ עם מומחים לדבר, שיוכלו לסייע בבדיקת מכתב הכוונות וגיבוש ההסכם הסופי הרצוי. המכתב הזה מותיר מקום למשא ומתן, תוך שהוא מגשר באופן זמני על פני מחלוקות שונות הקיימות, באופן טבעי, בין הצדדים. החלק החשוב ביותר במכתב הכוונות, הוא הבטחת הבלעדיות במו"מ בין שני הצדדים, למשך תקופה מסוימת שתוגדר במכתב.

מכתב הכוונות צריך להכיל גם סייגים שונים. אחת הדוגמאות לסייגים כאלה היא איסור על המוכרים לפתוח עסק דומה, בפרק זמן מסוים או במרחק מסוים מהעסק שזה עתה מכרו. די מפליא לדעת שאפילו חברות גדולות עלולות לשגות בעניין זה. אחת הדוגמאות להסכם שהסייגים בו לא נוסחו כיאות הוא הסכם המכירה של שיווק הדגים המעושנים מחברה ישראלית ענקית, לחברה אחרת המתמחה בתחום. כל הלקוחות של החברה הגדולה הועברו לחברה הרוכשת, ואילו שטחי האחסנה של החברה הגדולה הושכרו לחברה שרכשה את הפעילות בתחום.

אבל ההסכם לא כלל סייג המונע מהחברה הגדולה לייבא את אותו מוצר ממש לישראל. התוצאה – בתוך כמה חודשים חזרו מרבית הלקוחות לחברה הגדולה יותר, כשהם רוכשים את המוצר המיובא. מוסר ההשכל מהדוגמה הזאת הוא, שיש לבחון בשבע עיניים את ההסכמים, על מנת להימנע מאי נעימויות במקרה הטוב, ומהפסדים במקרה הרע.

נטילת הלוואה לקניית עסק או הלוואה לרכישת שותפות בעסק

בשלב הזה, הופכת האפשרות לנטילת הלוואה לרכישת עסק או לחילופין הלוואה לקניית שותפות בעסק, לאופציה ריאלית. לפני החתימה על ההסכם הסופי, חשוב לבחור את הגוף המלווה ואת ההלוואה הטובה ביותר עבור העסק. ההלוואה חייבת להיות מותאמת הן מבחינת גובה הסכום, הן מבחינת תנאי ההחזר והן מבחינת הריביות עבור ההלוואה. למרות שמדובר בביצוע רכישת עסק פעיל, אין להקל ראש בנושא ההון החוזר. זאת, במיוחד אם העסק איננו עובד על בסיס מזומנים, דוגמת חנות. גם הנושא הזה חייב להילקח בחשבון.

השלב האחרון במו"מ הוא שלב הביצוע, שבו מועבר העסק לרשות הרוכשים, ואילו תמורת הרכישה מועברת לידי המוכרים. העברת העסק צריכה להתבצע בצורה מסודרת, תוך שהמוכרים יעשו כת שביכולתם להראות לרוכשים את כל רזי הניהול של העסק, וללמד אותם את כל הניואנסים הקשורים בו. אם מדובר בשותפות, יש לבצע את הכניסה לשותפות בצורה מסודרת, תוך קביעת המועד המדויק שבו היא מתחילה. הדבר חשוב למוכרים, על מנת למנוע חלוקת רווחים שהושגו טרם כניסת השותפות לתוקף. אבל הדבר חשוב גם לרוכשים, על מנת שלא יחויבו או יהיו ערבים לחובות של העסק מהתקופה שקדמה לתחילת השותפות.

אם יש בכוונתך לרכוש עסק קיים, הגעת למקום הנכון. אנשי המקצוע של המקור לאשראי עסקי יסייעו לך לאורך כל הדרך, עד לקבלת הלוואה לרכישת העסק שלך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות את הצעד הראשון לקראת הרכישה. מומלץ להתחיל בבדיקה כבר בשלבים המוקדמים של המו"מ, כך שאם וכאשר רכישת העסק אכן יוצאת לפועל, ניתן יהיה לקבל את כספי ההלוואה במהירות האפשרית.

 

 

קטגוריה:, פורסם ב23/10/2016

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.