בעבר, בעלי עסקים ניהלו את רוב הרישומים שלהם על ידי פנקס רישומים ידני או על סמך כרטיסי נייר שהודפסו על ידי שעוני יציאה וכניסה לעסק. אלו הולידו טעויות רבות בכל הקשור לרישום כניסה, יציאה והפסקותיהם של העובדים , דבר שגרם לכך שהמעסיקים נאלצו לעגל את שעות הנוכחות על כל רישום שלא היה מדויק. כמו כן, נרשמו ויכוחים רבים עם העובדים, דבר שהעכיר את האווירה במקום העבודה וגרם לבזבוז זמן יקר.
כיום, יש פתרון לבעיות אלו בדמות שעוני נוכחות לעסקים.
החשש הגדול של עסקים
לא כל העסקים עברו לרישום באמצעות שעוני נוכחות. הסיבה לכך היא שישנם בעלי עסקים אשר טוענים כי העלות של שעונים אלו הוא יקר מדי והם מעדיפים את השיטה הישנה של הרישום הידני, הם טוענים כי התפעול מסובך ודמי השירות השנתיים מהווים הוצאה נוספת אשר אינה משתלמת להם.
לרוב, טענות אלו אינן נכונות, שכן טווחי המחירים של שעוני הנוכחות שונים וזאת בהתאם לסוג השעון ומטרתו. הפעלתם אינה מסובכת וניתן להזמין הדרכה חד פעמית שתבהיר לעובדים ולמנהלים עד כמה הפעולות פשוטות. כמו כן, למרות שקיימת עלות של דמי שירות, התקנת שעוני נוכחות לעסקים עדיין משתלמת יותר מאשר רישום ידני.
יש לזכור כי כאשר אנו, בעלי העסקים, עושים שיקול באם להתחיל ולרכוש מוצר חדש או להשתמש בשירות זה או אחר, אנו עושים חישוב באם שימוש במוצר זה ישתלם לנו לאורך זמן מבחינה פונקציונאלית ומבחינת כלכלית נטו. שעוני נוכחות משתלמים לכל בעל עסק באשר הוא.
מלבד הנתונים שצוינו, יש לזכור את קיומו של חוק שעות העבודה והמנוחה שעל פיו, כל בעל עסק או חברה חייבים לנהל פנקס מסודר בו יש רישום מדויק של השעות החודשיות של כל עובד ועובד. (שעות שבועיות, נוספות, מחלה, גמל וכולי).
בחירת שעון נוכחות לעסק
ישנם סוגים שונים של שעוני נוכחות לעסק וחשוב לעשות שיקולים קפדניים טרם אנו בוחרים בשעון זה או אחר:
- קהל היעד – חשוב מאוד להגדיר את קהל היעד שישתמש בשעון. ישנם עסקים שיש להם כח עבודה נייד וכח עבודה שיושב במשרד. עסקים אחרים מעסיקים רק כח עבודה נייד ואילו אחרים מעסיקים כח אדם אשר עובד ממקום קבוע בלבד (מפעל, משרד).
- סוג השעון – כיום, ישנם סוגים שונים של שעונים, כמו למשל שעונים כרטיסים מגנטיים, שעונים ביומטריים, שעוני נוכחות שפועלים על שיטת הכרטיס החכם, יש לבחון כל סוג ולהגיע להחלטה הנכונה באשר לשעון המתאים לעסק שלכם.
- ממשק ופשטות שימוש – חשוב מאוד לבחור בשעון נוכחות אשר יהיה קל לתפעול ולשימוש. מבחינתכם, העובדים צריכים לעבור הדרכה חד פעמית ולא יותר מכך.
0 תגובות על המאמר