כאשר ניגשים לעצב חנות, לפני הכול בונים קונספט שיוביל הן את הקמפיין של המוצר והן את עיצוב החנות. הקונספט שולט בבחירת הריהוט, הסגנון, הצבעים, חומרי הגלם והמבנה עצמו של החנות. העיקרון של עיצוב חנות הוא במשיכה החיצונית שחלון הראווה והמראה של החנות אמורים לעשות, ביצירת רושם ראשוני טוב בכדי להכניס פנימה לקוחות. לאחר מכן הכול תלוי במוצר, במראה ובאיכות שלו, אך לפני הכול מה שסוחף בדרך כלל את הלקוח פנימה, הוא המראה החיצוני בנוסף לשם החנות, אם מדובר על מותג או חברה מוכרת. מעצב הפנים מכין סקיצה ראשונית אותה הוא מציג לבעלים ויחד הם בונים את הקונספט המתאים ובהתאם לכך עושים את השינויים הדרושים.
מדובר באיכות ולא בכמות
עיצוב חנות מהבחינה האדריכלית נחלק לשלושה, כאשר חייבים להתקיים בו הן המימד הוויזואלי, הן המימד הקונספטואלי והן המימד הצרכני. כאמור, הלקוח יבחר להיכנס לחנות כתוצאה מסקרנות שהתרחשה אצלו בעקבות הוויזואליות של החנות ולאחר מכן הוא יתרשם מהקונספט ויבחן את המוצרים, עד שיגיע אל הקופה וירכוש מוצר או שיזכור לטובה את החנות ויחזור בעתיד. עיצוב חנות בצורה חכמה לרוב יאפשר ללקוח להרגיש בנוח, כאילו הוא נמצא במגרש הביתי שלו ולא חש קר ומנוכר. אומנם יש חנויות יוקרתיות, שייראו מעט קרות, מאחר שאין עומס בחנויות כאלו אלא מינימאליות, מה שמבטל את התחושה החמה שניתן לקבל מחנות עמוסה במוצרים. אך אין ספק כי לא מדובר בכמות, אלא באיכות וככל שהיא גבוהה יותר כך גם הבחירה מצטמצמת למספר פריטים ולא לערבוב עם קולקציות ישנות.
עיצוב חנות רשת
עיצוב חנות דורש ניסיון רב ממעצב הפנים, שצריך לרצות לא רק את בעלי החנות, אלא את הספקים ואת הלקוחות. כאשר מדובר על עיצוב חנות רשת, בדרך כלל יש כללים נוקשים בעיצוב, במידה ומדובר בקניין. חובתו של הקניין לעצב את החנות בהתאם לקונספט שמסווג לאותה רשת, אך אין מנוס מייחוד החנות בהתאם למיקום שהחנות נמצאת. ניתן לראות מבחר גדול של חנויות רשת אמריקאיות שמעוצבות בישראל בצורה דומה, אך עם טוויסט מעט שונה שמותאם לאופי הישראלי.
0 תגובות על המאמר