
לפני כמה עשורים בודדים, אף אחד לא היה יכול לדמיין שהמסחר האלקטרוני יהפוך לכל כך פופולרי, וכיום, שוק זה מגלגל מיליארדי שקלים בשנה. מכיוון שהשוק כל כך גדול, הוא גם לא חף מתחרות וכיום חלוצים מכל הגילאים והתחומים מחליטים לפתוח חנות אינטרנטית. אולם אין זה מספיק רק לפתוח חנות, חנויות שהוקמו חייבות לעבוד קשה כדי לנסוק, ותחום זה דורש יצירתיות, תכנון, ניהול מוקפד ושיווק נכון.
בנוסף, בין הגורמים שיכולים להשפיע על ההצלחה או על כישלון החנות האינטרנטית נמצאת שביעות הרצון של הלקוחות. שביעות הרצון אינה מוגבלת לאיכות המוצרים בלבד, אלא גם למנגנון המשלוחים שלכם. למעשה, מחקרים מצביעים שהמשלוחים הם בין הגורמים שהכי משפיעים על חוויית הקניות של הצרכנים, אם לא הגורם העיקרי.
למה זה חשוב?
חנויות אינטרנטיות אינן מבצעות משלוחים בעצמן ונעזרות בחברת שליחויות על מנת לבצע את המשלוח. וכאן ישנו איזה עקב אכילס, מכיוון שחברת השליחויות היא זו שמספקת את השירות הסופי ללקוחות הקצה, מעבירה את החבילות ממחסני החנות לידי הצרכנים והופכת לפנים של החברה. לכן בחירת חברת שליחויות זו משימה חשובה, אם אתם רוצים להבטיח שהלקוחות יקבלו את מיטב השירותים לכל אורך שלבי הרכישה ועד המסירה.
הטיפים הבאים יעזרו לכם לבחור את חברת השליחויות המתאימה ביותר עבור החנות האינטרנטית שלכם.
התאמת חברת המשלוחים לאופי העסק
חברות שליחויות מספקות שירותים למגזרים וענפים שונים, תוך שנותנות מענה לצרכים מרובים. חשוב מאוד לוודא שלחברת השליחויות שאתם בוחרים יש ניסיון קודם במתן שירותים לחנויות אינטרנטיות, כלומר ששירותיה מתאימים לאופיו של העסק שלכם. עליה להיות מודעת למספר החבילות הממוצע שיוצא מהחנות שלכם בכל חודש ולהיות מסוגלת להתמודד עם העומס, אם אתם מוכרים מוצרים שבירים אשר דורשים משלוחים רגישים, עליה להיות ערוכה לכך, ובשורה התחתונה, עליה להיות בעלת ניסיון קודם בתחום השילוח לו אתם זקוקים.
שימוש בטכנולוגיות מתקדמות
תחום השליחויות הולך ומתפתח ככל שחולפות השנים, וחברות שילוח מתקדמות משתמשות בטכנולוגיות שהפכו לחלק בלתי נפרד והכרחי מהעבודה הלוגיסטית. עם טכנולוגיות מתקדמות יותר חברת השליחויות תוכל לנהל את הזמן טוב יותר, להתמודד עם כמויות גדולות של משלוחים, לספק שירות יעיל, מקצועי ואיכותי, לשמור על קשר עם הלקוחות ולעדכן אותם בזמן אמת על סטאטוס המשלוח ולהציע לכם המון יתרונות שישפרו את שביעות הרצון של הלקוחות וגם את השירות שאתם מספקים.
היו מודעים לניסיון ולמוניטין של חברת המשלוחים
לפני שאתם חותמים על חוזה עם חברת משלוחים, עליכם להכיר את ההיסטוריה שלה בשוק ואת חוות הדעת של הלקוחות לגבי השירותים שמספקת. עשו שיעורי בית, קבלו המלצות מעמיתים שלכם בתחום, בדקו חוות דעת ברחבי הרשת, וגם נסו להתרשם בעצמכם מרמת המקצועיות ומתודעת השירות של החברה. רק כאשר אם מרגישים בטוחים בהחלטה שלכם, עברו לשלב הבא.
סוג המשלוחים
ישנן חברות משלוחים אשר ערוכות לבצע משלוחים ברמה מקומית, בעוד שלאחרות יש יכולת לבצע משלוחים ברמה ארצית. אם אתם מתכננים להגביל את המשלוחים שלכם לאזור מסוים, חברה מקומית תספיק, אך אם אתם רוצים לספק משלוחים בפריסה ארצית, עליכם לבחור בחברת שליחויות שיכולה להציע זאת מבחינה לוגיסטית. אותו הדבר לגבי סוגים שונים של משלוחים כמו למשל משלוח מדלת לדלת, משלוחים מהיום למחר, משלוח לנקודות חלוקה וכדומה. באופן כללי, חברה שמספקת פתרונות לוגיסטיים מגוונים וסוגים שונים של אפשרויות שילוח תחת קורת גג אחת, תהיה בחירה טובה.
ביטוח, מעקב ושקיפות
עליכם לוודא שהסחורה שלכם בטוחה ושמגיעה ללקוח בדיוק כמו שיצאה מהחנות. כמו כן אינכם רוצים להסתכן במשלוחים שאבדו בדרך, במיוחד אם המוצרים שאתם מוכרים אונליין יקרים. לפני שאתם חותמים על חוזה עם חברת שליחויות עליכם לוודא כי מתנהל מעקב אחר החבילות, שהחברה מתנהלת בשקיפות ושהיא מציעה לכם תנאים אשר מבטיחים שהסחורה שלכם נמצאת בידיים הכי טובות.
לסיכום,
אם תיקחו את הנקודות שצוינו בחשבון לפני שאתם בוחרים חברת שליחויות, תוכלו ליהנות משירות איכותי, מקצועי ויעיל, מלקוחות מרוצים, ממוניטין מעולה ומתפוקה גבוהה יותר. לכן בחרו בחברת שליחויות אשר מאמינה באוטומציה וטכנולוגיה מתקדמת כדי למנוע טעויות אנוש ועל מנת לספק לכם שירותי שילוח ברמה הגבוהה ביותר.
0 תגובות על המאמר