הקמת עסק מדריך לעולה

חושבים לפתוח בית קפה ומסעדה? מכון יופי וקוסמטיקה? חנות בגדים? תנאי ראשוני והכרחי הוא עריכת סקר שוק: האם המוצר או השירות שאתם רוצים להציע יש ביקוש? האם מדובר במוצר או בשירות הכרחי? האם יש בסביבה שלכם עסק מתחרה ותיק ובעל מוניטין? מה המועד הנכון לפתיחת העסק?

טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן בפתיחת עסק חדש

ראשית, הוא עלול לבצע טעויות שמחירן יהפוך את פתיחת העסק לבלתי כדאית כמעט בהגדרה. הראשונה בהן היא ויתור על עריכת תכנית עסקית, שבמסגרתה נבדקות ההיתכנות והכדאיות הכלכלית.

טעות נפוצה נוספת  היא הימנעות מהשקעה בפרסום העסק ובשיווקו. שיווק באינטרנט הוא אפקטיבי וזול-ביחס לחלופות. שיווק מאסיבי נדרש ודאי בשלב הראשוני, שבו עליכם לשים רגל בשוק ולטבוע בו חותם נוכחות. חשוב שיידעו כי אתם מציעים מוצר או שירות נדרשים ואפקטיביים במחיר אטרקטיבי.

תחושת בטן והגשמת חלום הן סיבות טובות לפתיחת עסק אבל לא די בהן. הן, כשלעצמן, לא יכולות לשמש בסיס מוצק לפתיחת עסק, שמותנית בחשיבה ובתכנון, בלקיחה בחשבון של מכלול שיקולים.

מה נדרש להקמת עסק: סבלנות, מאמץ, עבודה קשה

סבלנות מאמץ ועבודה קשה הן לא מילים גסות, להפך הן הכרחיות בכל מה שנוגע לפתיחת עסק. גם כאשר יש לכם נתוני פתיחה טובים ולפי תכנית עסקית שנערכה לכם מתבררת כדאיות פתיחת עסק, חשוב לדעת כי אין ערובה לרווחיות העסק כבר בשלבים הראשונים לתפעולו. ההצלחה היא תולדה של צירוף גורמים, אשר עבודה קשה התמדה, נכונות וחוסן מספיק לספוג גם הפסדים בשלבים הראשוניים, כל אלה הם חלק בלתי נפרד מחייו של בעל עסק חדש.

לפני הקמת העסק נדרש מאמץ לא פחות מאחרי ההקמה. עליכם להכיר את הסביבה בכלל ואת הסביבה העסקית שבתוכה אתם אמורים לפעול. סביבה זו כוללת מתחרים שונים, הרגלי צריכה של לקוחות קבועים, זיהוי קהלי יעד חדשים שמהם עשוי להיווצר הגרעין הקשה של הלקוחות שלכם.

אם אתם יחידים ובעיקר בלעדיים בסביבה, ואם אתם מציעים מוצר או שירות שאפקטיבי ומשתלם יותר לצרוך אותו אצלכם, עליכם להציע לא רק מוצר או שירות איכותי אלא מחיר אטרקטיבי.

שאלו עצמכם בכנות וביושר האם יש לכם מבנה אישיות, רצון ומוטיבציה להשקיע זמן ומאמץ מתמשך בעסק תובעני, המחייב אתכם לערנות ולדריכות מתמדת, לפעילות בשוק תנודתי, תזזיתי, אשר הביקוש בו אינו בהכרח קבוע אלא עונתי ואולי אף מזדמן. עליכם לפעול בראש פתוח ולא ללכת עם הראש בקיר. יכול להיות שיש לכם חלום שמלווה אתכם מזה שנים לפתוח, לדוגמה, חנות לאופניים, אבל לא נכון ולא חכם לפתוח חנות כזאת במרכז מסחרי, שיש בו כבר עסק או שניים קיימים וותיקים למכירת אופניים ולתיקונם. כמו כן לא בטוח שמרכז רסקו בעיירת פיתוח, אשר החתך הסוציואקונומי של תושביה הוא נמוך הוא המקום האידיאלי לפתוח עסק לשמלות כלה יוקרתיות ומהודרות.

הטעות הקריטית ביותר שאתם עלולים לעשות, כמי שמתכננים לפתוח עסק, היא לחשוב ו/או להיות משוכנעים כי אתם יודעים הכל טוב יותר מכל אחד אחר.

בהצלחה!

קטגוריה:, פורסם ב26/07/2017

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.