חוסכים כסף מול רשות המסים

אנשים רבים שעובדים בשתי עבודות, או שמבלים כסף משני מקורות שונים, לא יודעים שהם יכולים לחסוך כסף מול מס הכנסה. במקום לשלם בנפרד מס הכנסה על כל אחד ממקורות ההכנסה בנפרד, הם יכולים לבצע הליך שנקרא תיאום מס. בתהליך זה מנוכה בעצם מס ההכנסה משני מקורות ההכנסה במקביל, כאשר מצהירים על מקור הכנסה עיקרי ומקור הכנסה משני ומשלמים את המס בהתאם. איך קובעים מהו מקור ההכנסה הראשי ומהו המשני? ברוב המקרים בוחרים להצהיר על מקור ההכנסה הגדול יותר כעל המקור העיקרי, אולם זה לא חובה, ואנשים רבים בוחרים להצהיר על מקור ההכנסה הקבוע יותר כמקור קבוע, גם אם הסכום שהם מקבלים ממנו הוא קטן יותר. כמו כן, תיאום מס מתאים לא רק למי שעובד בשני מקומות עבודה, אלא גם למי שעובד במקום אחד, ומקבל כסף מקרן פנסיה לדוגמא.

ואיך עושים את זה?

התהליך שנדרש לצורך תאום מס הוא קצת מורכב – צריך למלא טופס 116 תלושי משכורת או קרנות רלוונטיים. במידה ואינכם משתמשים בשירות ניהול ספרים וחשבונות, בדר"כ מי שמבצע את החישוב הוא העובד עצמו, בהתבסס על המשכורות שלו. קחו בחשבון שאם טעיתם במיסוי שקבעתם – במידה ואתם יצאתם מורווחים, רשויות המס עלולות לגלות את זה ולהאשים אתכם ברמאות.

בנוסף לכך שיטת החישוב היא לא כל כך פשוטה, ורובנו לא מומחי מס מבטן ולידה. אבל חשוב עדיין לזכור, כי בשיטה זו עדיין אפשר לחסוך אלפי שקלים בשנה. אז איך בכל זאת מבצעים את השיטה בצורה טובה, יעילה, שגם תחסוך לנו כסף?

מומחה מס עוזר לנו בתהליך

פניה אל מומחה מס היא שיטת פעולה מומלצת מאד עבור כל מי שרוצה לחסוך לעצמו זמן, כסף, ולבצע את התהליך בפשטות וביעילות, כל זאת על ידי תשלום חד פעמי בלבד למומחה מס, שיעשה עבורנו את העבודה. מה הכוונה? מומחה מס כשמו כן הוא – יודע לקחת את המשכורות השונות שלנו, ולחשב מהי כמות המס אותה אנחנו צריכים לשלם והאם מגיעים לנו החזרי מס. מומחה מס אף בקיא במבנה של רשות המסים וידע לשלוח את הטפסים המתאימים למחלקות המתאימות במס הכנסה.

בעצם כשאתם מזמינים את השירות של מומחה מס, אתם רק צריכים לתת לו את תלושי המשכורת שלכם – והוא כבר יבצע את העבודה עבורכם. כך אתם חוסכים כסף בטווח הארוך, ומתנהלים ביעילות, בצורה פשוטה ומהירה.

קטגוריה:, פורסם ב11/09/2014

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.