מה נדרש כדי לפתוח עסק

לפעמים הדרך הטובה ביותר ללמוד היא דווקא מניסיונם של אחרים. לכן אם אתם עומדים לפתוח עסק חדש ומעוניינים לחסוך בזמן יקר ולהימנע מטעויות מיותרות, לפניכם כל שעליכם לדעת טרם הכניסה לתהליך.

החלטת לפתוח עסק? מזל טוב! רבים בעלי העסקים אשר יאמרו לך שמדובר בצעד אשר דורש אומץ רב ועלול לכלול לא מעט כאב ראש. עם זאת למרות האתגר, עסק משלך יכול להוביל לעצמאות כלכלית ולתחושה של הגשמה עצמית וסיפוק. ואם עלה החשש בליבך שהשלב הראשוני הנו סיוט בירוקרטי מתמשך, לידיעתך אין זה חייב להיות כך במיוחד אם לרשותך ידע ומידע שימושי. לכן רגע לפני שיצאת לדרך, הנה המדריך.

בחירת מסגרת הפעילות המתאימה לעסק

השלב הראשון בתהליך הוא להחליט איזה עסק ברצונך לפתוח. האם עוסק פטור? האם עוסק מורשה? או אולי חברה בע"מ? רבים אשר שואלים את עצמם מהי מסגרת הפעילות המתאימה לעסק ולמרות שהדבר אולי נשמע מסובך, בפועל אין זה כך. הבחירה תלויה ביעדים העסקיים שלך, באופיו של העסק, במחזור העסקי הצפוי ובמקדם ההגנה בו ברצונך להצטייד טרם היציאה לדרך. אם קיימת התלבטות בהחלט ניתן להתייעץ עם איש מקצוע מומחה לתחום. יש לציין כי החוק מחייב את רישום העסק למן הרגע הראשון, כך שחל איסור להתחיל בפעילות עסקית משום סוג לפני שהנושא הוסדר אל מול הרשויות.

התחנה הבאה: משרדי מע"מ

לאחר שהוחלט מהי מסגרת הפעילות של העסק וכיצד יהיה לרשום אותו, זה הזמן לעשות זאת בפועל ולהתחיל בתהליכי רישום של העסק מול הרשויות. התחנה הראשונה היא משרדי מע"מ, גוף החשוב מאוד לפעילות העסקית ולמרות מה שאולי חשבת, מדובר בשלב יחסית פשוט. קודם כל עליך לברר לאיזה סניף עליך להגיע ולכשמגיעים יש להצטייד בטופס רישום מלא וחתום (טופס 821), צילום תעודת זהות וספח מעודכן, אישור על קיום חשבון בנק והמחאה ריקה מבוטלת על החשבון, חוזה קניה או שכירה למשרד או לדירה בהם העסק עתיד לפעול ומסמכים המעידים על הקמת העסק. פתחת עסק עם שותפים? על כולם להיות נוכחים וכמובן שיש להצטייד באישור על רישום השותפות ולהביא אסמכתא לחשבון בנק משותף.

ועכשיו: פתיחת תיק במס הכנסה וביקור במוסד לביטוח לאומי

השלב הבא הוא פתיחת תיק במס הכנסה ולמרות שהדבר נשמע אולי מלחיץ, אין שום סיבה להיכנס לפאניקה, מדובר בתהליך פשוט למדי. את התיק כדאי לפתוח בסמוך לפתיחת התיק במע"מ, כאשר עם פתיחתו יש לספק דיווח חודשי, דו חודשי או שנתי בהתאם לסוג העסק. כמו כן יש לקחת בחשבון שצריך לשלם מקדמות למס הכנסה כאשר גובה התשלום ייקבע כבר בעת הפגישה בסניף ברוב המקרים. כדי לפתוח תיק יהיה עליך למלא טופס 5329 או דוח פרטיים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה. גם המוסד לביטוח לאומי הוא עוד תחנה בדרך לפתיחת עסק. שם יבקשו ממך להצהיר על גובה ההכנסות הצפוי מהעסק. לאחר מכן ישלח אליך בדואר פנקס מקדמות אותן יהיה עליך לשלם מדי חודש בחודשו, כאשר גובה המקדמה הנו יחסי לסכום שהוצהר.

מאיזה גיל אפשר להתחיל והאם כדאי לעשות זאת בעצמך?

ניתן לפתוח עסק בכל גיל. מעל גיל 18 באפשרותך לפתוח עסק על שמך כאשר מתחת לגיל 18 העסק יפתח על שם הוריך. כמו כן יש לדעת שחיילים משוחררים יכולים לפתוח עסק על חשבון הפיקדון האישי. לגבי מידת הכדאיות: אין ספק כי יהיה עליך לבחון אותה בהתאמה למשתנים הרלוונטיים לך. בכל מקרה, תמיד ניתן לפנות לקבלת ייעוץ ואימון עסקי/אישי על מנת למקסם את הפוטנציאל. כמו כן אם קיימת דאגה לגבי הפן הכלכלי וההתמודדות אל מול הרשויות אפשר גם להיעזר בשירותיו של רואה חשבון מקצועי אשר יסייע במילוי הדוחות וידאג לבצע את הדיווחים השוטפים, אם כי באפשרותך גם לעשות זאת בעצמך. (אלא אם כן פתחת חברה בע"מ, או אז מוטלת עליך החובה להעסיק הנהלת חשבונות כפולה).

נסכם ונאמר שפתיחת עסק חדש זו פעולה אשר טומנת בחובה אתגרים. עם זאת אלו אתגרים שאותם ניתן לצלוח בעזרת הידע המתאים. לכן רגע לפני שעושים את הצעד מומלץ לעשות את שיעורי הבית הנחוצים וכך להגיע אל התהליך כמה שיותר מוכנים.

קטגוריה:, פורסם ב27/09/2017

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.