כמה דברים שכדאי לדעת על פתיחת עסק בבית

בית נתפס על ידינו כאזור הנוחות האולטימטיבי שלנו, כמקום שבו אנחנו יכולים לא רק לפשוט בגדים אלא גם את המסכות השונות שאנחנו  עוטים על פנינו כשאנחנו יוצאים לרחוב. בית הוא מקום המזמין ומאפשר שלווה ורגיעה, גם פינוק.

עסק בבית נתפס כמימוש חלומם הרטוב של רבים. לעשות מה שאוהבים במקום שאוהבים, בתנאים המועדפים עלינו. עם זאת חשוב לדעת כי ניהול עסקים קטנים המתנהלים מתוך הבית מחייב עבודה רצינית ומושקעת. אסור להוריד את הרגל מהגז, אסור לברוח את אזורי הנוחות והפינוק השונים בבית בשעה שעובדים בו בכלל וכשמנהלים ממנו ובו עסקים בפרט.

לניהול עסק מהבית  יש מחיר

כדי לדעת האם אתם בנויים לשלם אותו חשוב לקחת בחשבון שיקולים שונים. חשוב לדעת כי עבודה מהבית כשאתם לבדכם אינה דומה כלל ועיקר לעבודה במשרד עם אנשים.

כדי למקסם את הסיכוי לעסק במתנהל מתוך הבית חשוב לשים לב לכמה כללי אצבע מחייבים:

  1. כשאתם עובדים בבית אתם קודם כול עובדים ורק לאחר מכן אתם בבית. אל תניחו לרעשי רקע ולפיתויים שונים להסיח את דעתכם ולפזר את הקשב והריכוז שלכם. דבקו במשימות ובמטלות השונות.
  2. קבעו זמנים קצובים להפסקות (אוכל, רגיעה ). נהלו סדר יום מסודר ומוקפד.
  3. הקפידו על שגרת דיבור אנושי עם ספקים, לקוחות, שותפים, עמיתים, תוך כדי העבודה.
  4. אל תגלשו באינטרנט וברשתות חברתיות. אל תשלחו מסרונים ומיילים שאינם קשורים לעבודה.
  5. ניהול עסק בבית מחייב משמעת עצמית חזקה במיוחד דווקא בשל קיומם של דברים שעלולים להסיח את דעתכם מהעבודה ובכך לפגום בתפוקה ובפריון שלה.
  6. יש יתרונות רבים לעבודה בבית, אחד החשובים בהם הוא חיסכון בזמן, העדר צורך לנסוע, להיקלע בעל כורחכם בפקקים, להתקשות למצוא מקומות חנייה.
  7. כשאתם עובדים מהבית – התרגלו לעשות זאת כשאתם לבושים היטב. אל תעבדו כשאתם לא לבושים באותם בגדים שאותם הייתם לובשים אילו הייתם יוצאים לעבוד מחוץ לבית.
  8. אל תשעבדו לבית. הכניסו לסדר היום והשבוע שלכם כמה פגישות שאותן תכננו לקיים מחוץ לבית, כגון בבתי קפה או במשרד. האוורור לגוף ולנפש חיוני ביותר.
  9. עד כמה שניתן הפרידו בין ההוצאות שעשויות להיחשב להוצאות של העסק לצורך ייצור פרנסה לבין ההוצאות על תחזוקת הבית.
  10.  אל תניחו לעבודה בכלל ולעבודה בעסק בפרט לזלוג באופן קבוע אל שעות שאמורות להיות זמן איכות שלכם עם הילדים, עם האישה, עם המשפחה.

כמו בכל עסק, יש עקרונות תפעול וניהול שחלים על בעלי עסקים קטנים ללא קשר למיקום המהווה את ליבת העסק, אבל כאשר שוקלים לפתוח עסק בבית חשוב לקחת בחשבון, בין השאר, את הנקודות שצוינו לעיל ואחרות, נוספות, לפני קבלת החלטה על פתיחת עסק בבית.

שילוב נכון בין הבית לחוץ

שמירה על מידתיות, על איזון, על מינון נכון בין הבית לחוץ עשויה להיות גורם חשוב ומרכזי להצלחה. חשוב לקחת פסקי זמן ליציאה החוצה, כדי למלא את המצברים, לחוש את הגירויים הסביבתיים הפשוטים, השגרתיים, היומיומיים. את הדופק של החיים. את זרימתם. אחרי הכול אף לא אחד מאתנו הוא אי או זאב בודד. וכל אחד זקוק למשוב, להד.

כאמור, נדרשים אופי מיוחד ומשמעת עצמית חזקה כדי לעבוד מהבית בכלל ולנהל ממנו עסק בפרט. ה"איך" עובדים עשוי להשפיע באופן מכריע על ה"מה"- על טיב העבודה ואיכותה ובעיקר על התוצאות העסקיות שהן השורה התחתונה החשובה והקובעת.

קטגוריה:, פורסם ב19/07/2017

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.