עסקים למכירה מחכים רק לכם!

בעידן בו מפעלים ועסקים נפתחים זה אחר זה ובקושי שורדים את היום שאחרי, ישנה חשיבות רבה  לייעץ פיננסי, שאגב נועד למגר מקרים של פשיטות רגל, חובות ומה לא. בתהליך קניית מפעל בעלי החברה, השותפים והמשקיעים מוצאים כספים רבים לצורך קניית מכונות משוכללות, השכרת מקום רלוונטי ולעיתים גם מרכזים לוגיסטיים וכלי שינוע, שאלה הוצאות שיכולות להגיע למיליוני שקלים. אז את הסכומים הראשונים לרוב בעלי החברה והשותפים מגייסים על ידי קרנות או על ידי הון עצמי, אך האתגר הוא לשמור על יציבות פיננסית במפעל בכדי להצליח להחזיר את ההלוואות וכמובן להתחיל לייצר רווחים.

קצת על קצה המזלג – הוצאות לקניית מפעל

ידוע כי מפעלים דורשים ציוד רב הכולל בין היתר ציוד לוגיסטי, הנדסי, טכנולוגי, קירור, מיזוג ומגוון כלים נוספים על פי סוג המפעל ומטרותיו. אך לא די בזאת, בתהליך קניית מפעל יש לא מעט הוצאות נוספות נלוות כמו – תשלומי ארונות, מס שילוט, כלים לשינו סחורה, תשלום שכר לעובדים, עיצוב אדריכלי למקום ונראה כי הרשימה עוד ארוכה. ייעוץ כלכלי לעסקים המתמחה בתחום המפעלים יוכל להעניק עבור בעלי המפעל והשותפים ליווי מלא מבחינה פיננסית ממש עוד בשלב הראשוני, על מנת לתכנן היטב מה צריך לרכוש ועל מה כדאי לוותר וכמובן לבצע חישובים עתידיים במטרה לפעול בצורה נכונה ללא הפתעות שיוכלו לגרום להפסד כספים רבים.

תהליך עבודתו של יועץ עסקי למפעלים

שלב ראשון הכרת הנפשות הפועלות – בשלב הראשונה ייעוץ עסקי יתמקד בהכרת השותפים, המשקיעים ובעלי החברה וכן עובדים בדרגים בכירים במטרה להכיר את הנפשות הפועלות בחברה, ובכן והגדיר תפקידים ברורים עבור כל אחד כבר בתחילת הדרך. לכל עובד יש אופי משלו ומשימות שהוא טוב או פחות טוב בהן, ולכן הגדרת תפקידים ומשימות מראש יוכלו למנוע בעיות וסכסוכים עתידיים.

הכרת אופי העבודה במפעל – בשלב הבא על היועץ להכיר היטב את המוצרים אותם מייצר המפעל, במטרה למקסם את רווחיותם. בשלב זה בונים גם תכנית שיווקית, תוך בחינת השוק הקיים בארץ ובעולם, בחינת מתחרים ואופי עבודתם, שיווק ומיתוג המפעל ברשת, קהל היעד של המוצרים, תהליכים שיווק ולמעשה כל שלב שיוכל לקדם את המוצרים ולשווק אותם באופן טוב יותר.

חישובים כלכליים ודוחות מפורטים – לאחר הכרה מלאה של אופי העסק והנפשות הפועלות, זה הזמן לבצע חישובים פיננסים על ידי ייעוץ פיננסי לעסקים הניתן על ידי יועץ מקצועי המחשב חישובים כלכליים שונים במטרה להבין היכן עומדים מבחינה פיננסית וכמה הוצאות יהיו בתחילת הדרך ובכן חישובים שיאפשרו צמצום עלויות בעל רכישת הציוד הרב. כמו כך, בשלב זה מבצעים תכנית עסקית שתוכל לסייע רבות לבעלים והשותפים לתכנן את תהליכי השיווק והיצור של המפעל במטרה למקסם את רווחי המפעל.

תכנון פיננסי מקיף עם ראייה לטווח הארוך – מדובר בשלב חשוב במיוחד שיוכל לסייע רבות בתהליך, כיוון שראייה פיננסית עתידית תוכל לשער את הרווחים העתידיים של המפעל וכך לדעת היכן בעלי החברה יהיו כמה שנים קדימה. כמו כן, בשלב זה מגדירים יעדים מבחינת רווחים, כולל הוצאות והכנסות שנועדו לתת אינדיקציה פיננסית לטווח הארוך.

קטגוריה:, פורסם ב29/08/2017

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.