אם תמיד פרחתם בשעות הקטנות של הלילה והריח של רצפה הספוגה בבירה תמיד גרם לכם לחוש טוב ולחשוב: "הלוואי עלי", כנראה שאין זה בלתי נמנע והייעוד שלכם הוא להפוך לבעלי בר מצליח. אולם הדרך בין החלום למציאות רצופה באתגרים ולא תמיד אנו יודעים כיצד לעשות את הצעד הראשון. לכן כדי להקל עליכם ולסייע לכם להדוף הצדה את הפחד מכישלון, ריכזנו עבורכם את כל מה שעליכם לדעת ולקחת בחשבון תחת המדריך המלא לפתיחת בר.

שלב התכנון

מאחורי כל רעיון עומד חזון ועליכם להבין את החזון שלכם מיד על ההתחלה. מהו הקונספט של הבר שלכם? אל אלו לקוחות אתם פונים? באיזו נישה תרצו להשתלב? איזו אווירה אתם רוצים שתשרור במקום? ואילו שירותים אתם מציעים? כל אלו ועוד הן שאלות שעליכם לשאול את עצמכם לפני שאתם בונים תכנית עסקית. שלב זה חשוב לאין שיעור ובכוחו לקבוע באם הבר יניב רווח ויזכה להצלחה הרצויה. לכן יש להשקיע בו מחשבה לפרטי פרטים.

מציאת מיקום

אין ספק שיהיה לכם הרבה יותר קל לדמיין את הבר שלכם ברגע שתתחילו לחפש מיקום. בכוחו של המיקום להשפיע על הסגנון ולסייע לכם להיות הרבה יותר ספציפיים וממוקדים. למרות שרובנו היינו רוצים להתפתות לחלל גדול, יש לזכור כי צריך לשלם שכירות על המקום וכי הלקוחות בסופו של יום, נמשכים לאווירה שאתם יוצרים. מה חשוב לזכור? רצוי שהמיקום יהיה כמה שיותר נוח ונגיש, כך שניתן יהיה להגיע אליו בקלות. כמו כן כדאי שיהיה זה מיקום אטרקטיבי גם מבחינת השכנים, על מנת שלא תפריעו לאף אחד מסביב.

בניית תכנית עסקית

פתיחת עסק חדש היא אינה עניין של מה בכך ויש להשקיע בכך מחשבה. עם זאת יש לציין כי מחשבה לבדה אינה מספיקה ועליכם לעשות צעדים אשר יוכיחו כי אתם רציניים כמו למשל לבנות תכנית עסקית. בניית תכנית עסקית היא צעד משמעותי בתהליך של פתיחת בר ויכולה מאוד למקד אתכם ולסייע לכם לגדול ולהתפתח בעתיד. לרוב האנשים אין הון ראשוני ועל כן עליהם לפנות לבנק או למשקיעים. הצגת החזון שלכם לצד מיקוד וידיעה ברורה של סכום הכסף אותו תצטרכו לגייס ממקורות חיצוניים, תסייע לכם להשיג את המימון הדרוש לכם כדי להתחיל.

אישורים

לאחר שגייסתם את הסכום הדרוש לפתיחת הבר, עכשיו עליכם להתמודד עם העירייה או הרשות המקומית על מנת להשיג את כל האישורים הנחוצים לצורך התהליך. יש לציין שלקבלת רישיון עסק עבור בר יש דרישות סף אשר לרבים נראות מחמירות אולם יש לעמוד בהן כדי לקבל את הרישיון הרצוי. לכן רגע לפני שבוחרים מיקום חשוב להכיר את החוקים, התקנות ואת המגבלות שעומדות בפניכם ומבעוד מועד לוודא כי המקום אותו שוכרים עומד בקנה אחד עם דרישות הבטיחות והתנאים השונים. כך תוכלו להימנע ממצב בו העדר התנאים המתאימים יובלי לסירוב מתן רישיון עסק.

מציאת עובדים

במידה וקיבלתם את כל האישורים הנחוצים ואתם מוכנים לצאת לדרך, כמובן שאתם זקוקים לשותפים, הלא הם העובדים. וכאשר אתם פותחים בר, הרי שתזדקקו לעובדים מסוגים שונים ביניהם: מנהלי משמרת, מלצרים, מארחים, ברמנים, טבחים, יחצנים, אנשי תאורה והגברה, די. ג'יי, מאבטחים, סלקטורים, מנקים, מנהלי חשבונות ועוד. זאת כמובן בהתאמה לקונספט של הבר ולסגנון אותו אתם מבקשים להנחיל. וודאו כי הצוות אותו אתם שוכרים מתאים לחזון הכללי, בעל ניסיון בתחום ומייצג את העסק על הצד הטוב ביותר.

רכישת ציוד

חלק בלתי נפרד מהבר הוא העיצוב. העיצוב הנכון תורם למוניטין, יוצר את התדמית ואת האווירה ויכול להשפיע על ההצלחה ועל מידת הרווחיות. את הציוד מומלץ להתאים לקונספט הנבחר של הבר, כאשר לרשותכם עומדות שתי אפשרויות עיקריות: האחת היא לרכוש ציוד חדש מהשקית והשנייה היא לרכוש ציוד משומש. באופן כללי אתם תזדקקו לבר, כיסאות בר, שולחנות וכיסאות, ספות, צלחות כוסות, סכו"ם, ציוד למטבח כמו תנור, מקררים, סירים מחבתות וכלי בישול וכמובן תפאורה אשר תיצור את האווירה הרצויה בבר שלכם. ציוד נוסף ולא פחות חשוב הוא מאווררים או מזגנים, טלוויזיות (אם רוצים), תאורה ושלל אלמנטים שיהפכו את החלל לכמה שיותר נוח, מושך ומעניין.

טיפ קטן לסיום – ההצלחה של בר אחד על פני אחר נמדדת בתכנון נכון אולם גם בהתנהלות נכונה. לכן הקפידו על שיווק ופרסום, דאגו לשמור על הנראות ושמרו על המקום תוסס ומעניין תמיד.

 

קטגוריה:, פורסם ב03/07/2017

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.