הקמת עסק מדריך לעולה

למכור את העסק או למצוא שותף עסקי – מה עדיף? לעיתים אין כמו לתת הזדמנות שניה לעסק שבניתם במו ידיכם ופעמים אחרות, אין טוב יותר לעסק מאשר הכנסת משב רוח רענן. אינכם יודעים כיצד להגיע להחלטה הנכונה? הנה כמה נקודות למחשבה.

ממש כשם שההחלטה על פתיחת עסק הנה מורכבת וצריכה להיעשות בכובד ראש, כך גם ההחלטה על מכירתו לא צריכה להיעשות בהינף יד. מדובר בהחלטה אשר דורשת הקדשת מחשבה מה גם שלפעמים, עומדות לפניכם אפשרויות נוספות לפני שסוגרים את הדלתות ומחזירים את המפתחות. אחת מאפשרויות אלו היא הכנסת שותף עסקי. עם זאת לפני שתחליטו לכאן או לכאן, חשוב כי תבחנו לעומק את שתי האפשרויות, על היתרונות והחסרונות בכל אחת ואחת, כדי שתוכלו להגיע להחלטה האופטימלית.

מכירת העסק או הכנסת שותף – מהן הסיבות?

ניהול עסק זו אחת המשימות המאתגרות ביותר שקיימות ולא לכל האנשים ישנו הכישרון הטבעי לעשות זאת, מה שעלול להוביל לכישלון ולצורך בשינוי. ישנן כמה וכמה סיבות אשר יכולות להוביל למכירת העסק או להעלות את הצורך לחפש משקיע או שותף עסקי. רבים המקרים בהם העסק אינו מממש את הפוטנציאל שלו ועל כן לא קוצר רווחים. במקרים אחרים בעל העסק התעייף מהניהול או לחלופין, אינו יודע כיצד לנהל את העסק באופן מקצועי. בכל מקרה, הסיבה העיקרית למכירת העסק או חיפוש שותף/ משקיע היא חוסר שביעות רצון מהפעילות העסקית עד כדי כך שעולה הצורך בנקיטת צעד וביצוע שינוי מהותי.

מכירת עסק – יתרונות אל מול חסרונות

למכירת עסק ישנם יתרונות שונים ומגוונים אשר באים לכדי ביטוי במיוחד כאשר העסק נמצא בחובות. לא פעם ההחלטה על מכירת העסק תהיה כלכלית, כך למשל בעזרת סכום הכסף שיתקבל ניתן יהיה לסגור את החוב או למזער אותו ולפתוח דף חלק ונקי. בעזרת המכירה תוכלו להוריד את העול של ניהול העסק מעל כתפיכם לייתר את הצורך בהתעסקות עם לקוחות, עובדים, ספקים או עם המדינה ולצאת לדרך חדשה ביתר קלות וללא משקעים. לעומת זאת מכירת העסק לא פעם מסמלת כישלון וישנו אתגר בניסיון להתעלות, להשקיע דם יזע ודמעות ובסוף להשיג את המטרות ולממש את הפוטנציאל העסקי. רבים אשר יעדיפו שלא למכור את העסק עד אשר בטוחים שמיצו את כל האפשרויות, היות ולעסק שהקימו במו ידיהם מאפס ישנה חשיבות רגשית וערך סנטימנטלי.

מציאת שותף עסקי או משקיע – יתרונות וחסרונות

לא כל האנשים יודעים כיצד לקיים שותפות מצליחה ורווחית ולכן בין החסרונות העיקריים של מציאת שותף או משקיע נמצאת בראש ובראשונה העובדה שאף אחד לא מבטיח כי תהיה זו שותפות מוצלחת ופורייה. ניהול עסק זו משימה מורכבת לכשעצמה, קל וחומר כאשר מבצעים אותה עם שותף, הרי לא תמיד שני הצדדים יוכלו לנווט את דרכם יחד, לראות עין בעין ולקצור הצלחה. עם זאת לשותפות ישנם יתרונות רבים מהם אי אפשר להתעלם. ראשית כל ולפני הכל ישנה חלוקת תפקידים בהתנהלות השוטפת כך שהעול אינו נופל על הכתפיים של האדם אחד, זאת כמובן כאשר השותפות היא הרמונית ושחלוקת התפקידים בין השותפים ברורה ומעוגנת בחוזה מוסדר. כמו כן בעזרת שותף או משקיע ניתן להכניס לעסק רוח חדשה ולא לשאת בכל העול הכלכלי לבד.

כיצד למצוא הזדמנות עסקית מתאימה?

ההחלטה באם למכור את העסק או למצוא שותף נתונה לשיקול דעתו של הבעל העסק ותלויה לא פעם ברצונותיו, בצרכיו של העסק, במידת המחויבות אליו ובגורמים נוספים שיכריעו לכאן או לכאן. בין אם החלטתם למכור ובין אם לתת לעסק הזדמנות שנייה, עליכם לחפש מקום בו תוכלו למצוא את ההזדמנות העסקית שאתם מייחלים לה. יש לציין כי כיום רשת האינטרנט עומדת לרשותכם, דבר המקל על הנושא והופך את הדרך למציאת מבוקשכם לפשוטה ונגישה יותר. ישנם אתרים אשר כל מטרתם היא ליצור עבורכם את החיבור לקונים, משקיעים או שותפים פוטנציאליים ולסייע לכם לאתר את ההזדמנות לה חיכיתם ביתר קלות.

ההחלטה על מכירת העסק היא לא פשוטה, כמו גם ההחלטה על הכנסת שותף חדש לעולם קיים. לכן מומלץ לבחון את כל האפשרויות שעומדות לרשותכם לעומק, על היתרונות והחסרונות המגולמים בהן, ואף להתייעץ עם מומחים לתחום אשר יסייעו לכם לראות את התמונה המלאה.

קטגוריה:, פורסם ב22/08/2017

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.