האם למכור את העסק

נתתם לו את מיטב שנותיכם, השקעתם וטיפחתם אותו תוך ויתורים מפליגים לעיתים אפילו על זמן איכות עם בן/בת הזוג, עם הילדים, ובכל זאת אתם לא מרגישים פספוס או החמצה, כי העסק הזה הוא ה"בייבי" שלכם.

אחרי כל-כך הרבה שנים אתם רוצים לפתות את עצמכם לכיוונים עסקיים חדשים ומספקים יותר-אחרי שכל השנים תפקדתם כ"קופה רושמת" והשיקול היחיד היה רווחים מול הפסדים לא עלינו, עכשיו אתם רוצים לעשות משהו בשביל הנשמה, וגם להמשיך ולהרוויח ולהביא לחם הביתה.

אתם אנשי עסקים מצליחים, עם הרבה ניסיון, אולם בתחום היזמות והעסקים למכירה, על מנת לבצע עסקה מוצלחת לא די בכך-אלא אם כן אתם כלכלנים ואנשי כספים במקצועכם-אך אם לא זה המצב, מוטב שיתלווה לתהליך המכירה יועץ שיבדוק את המחירים הריאליים של עסקים דומים שעומדים למכירה לשלכם על מנת שתדעו לתמחר נכון את העסק שלכם, ולהציג בפני המשקיעים הפוטנציאלים את שוויו האמיתי.

לאחר שקבעתם את שוויו האמיתי של העסק ביחד עם היועץ (שבמקרים רבים הוא רואה חשבון) הבקי בתחום היזמות והעסקים למכירה(או רישוי עסקים), זה הזמן לעבור לשלב השני:
איתור משקיעים בעלי יכולת אמיתית לקנות את העסק, עם רצינות ומוכנות לביצוע העסקה.

באופן רגיל אנשים פנו לתקשורת הכתובה והאלקטרונית, דהיינו: רדיו, טלויזיה, ועיתונים. אך מאז פרוץ האינטרנט אל חיינו, המשימה לאתר משקיעים רציניים הפכה לקלה ופשוטה יותר, ועם זאת מחייבת בדיקות שאין בהן צורך ברדיו בטלויזיה ובעיתונים, מאחר ובמדיה הוירטואלית אין פיקוח על הדברים הנכתבים בה, ועל הגולשים לבדוק בעצמם את אמיתותם של הפרטים שאותם הם קוראים.

ניהול מכירות של עסקים באינטרנט דורש לא מעט השקעה זמן ומאמץ.

איתרתם משקיע, ביצעתם בעזרת היועץ המלווה את העסקה ווידאתם שהמשקיע אמין ובעל יכולת לרכוש את העסק, וכעת הזמן להכין את עצמכם לפגישה הראשונה.
יהיו משקיעים שידרשו לראות דוח הכנסות והוצאות של העסק, ועליכם להיות מוכנים לכך-הכינו דוח מפורט ואמיתי-והימנעו מכל ניסיון לייפות את התמונה על מנת לבצע את העסקה במהירות-מאחר ולא זו בלבד שהמשקיע ייצא מן התמונה, השמועה אף תעשה לה כנפיים, ותתקלו בקשיים רציניים למכור את העסק לאחר מכן.

קטגוריה:, תגיות: , , פורסם ב11/09/2014

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה