עסקים למכירה מחכים רק לכם!

 

 

 

 

 

הרווחים עולים, והחברה מתרחבת לאזורים ותחומים חדשים. אחת האופציות למנף את ההתפתחות הזו היא הכנסת שותף עסקי. אך לפני שמחליטים להכניס שותף לעסק, מהם אותם הפרמטרים הנכונים אשר יעזרו לך בבניית השותפות החדשה? מה חשוב לדעת לפני שמכניסים שותף לעסק? ניהול הבחירה יעשה מבחינת שני פרמטרים: התנהלות אישית והתנהלות מקצועית.

מבחינה מקצועית

האדם אשר יקבל את המושכות לצדך צריך להיות מוכשר ומקצועי על הצד הטוב ביותר, על מנת שהמהלך ינסוך בחברה יותר כוחות ואנרגיה לפרוץ לדרכים חדשות.
תיאום ציפיות
חשוב לעשות שיחה שבה תהיה קביעת יעדים שמהווה גם תיאום ציפות. כלומר, ענה לעצמך על השאלות הבאות: מה תהיה חלוקת התפקידים כאשר השותף ייכנס? מה יישאר באחריותך ומה יועבר לאחריותו? מה אני חושב שהשותף יתרום לצמיחת החברה? לאחר בירור מעמיק עם עצמך על מיקומו של השותף בחיי החברה, הצג גבולות ברורים של הגדרות התפקיד החדש שלו והגדרות התפקיד שלך. תיאום הציפיות הוא חשוב מכיוון שבמהלכו אתה תברר מה חשוב לך בהכנסת השותף לעסק.
ניסיון
זהו דבר קטן אשר מגלם כה רבות. חשוב שהוא יהיה בעל ניסיון בתחום שבו החברה מתמצאת, או ניסיון בתחום בו החברה מבקשת לפרוץ. השותף העסקי המושלם יצטרך לתרום לחברה בניהול חדשני או יציב אשר ייצור אמצעים חדשים של הצלחה וביטחון עצמי לכל העובדים.

מבחינה אישיותית

כמו בכל קשר זוגי, הכימיה היא מאפיין חשוב על מנת לקבוע את המשך הקשר. במערכת יחסים עסקית זה אינו דבר שרחוק ממערכת יחסים זוגית: על האדם שעובד לצדך להיות בעל תודעה דומה, אם לא משותפת, למה שאתה רואה בעיני רוחך כהתנהלות אידאלית של העסק. מה חשוב לדעת לפני שמכניסים שותף לעסק מבחינה אישיותית? נתרכז בשני גורמים:
ערכים
מערכת הערכים אשר הביאו להקמת העסק שלך, יחד עם העקרונות אשר מכתיבים את ההתנהלות השוטפת שלו, צריכים להיות ברורים ומובנים לשותף העסקי הפוטנציאלי. עליכם לראות, או לפחות לרצות להגיע למישור של הסכמה לגבי מערכת הערכים הבסיסית אשר תנחה את העסק. מתוך אותה בנייה והבנה, הערכים יובילו לכבוד הדדי אשר רק יתרום לבניית שותפות עסקית משגשגת שכמובן תשפיע לטובה על העסק.
אמינות
על מנת שתוכל להשאיר עניינים עסקיים כבדי משקל וגורל בידיו של השותף החדש, עליך לסמוך עליו לחלוטין. כאן גם מתבטא הצד הזוגי – רגשי של השותפות העסקית: לא ניתן לעבוד עם אדם שאינו אמין בעיניך. זהו דבר חשוב שאסור להתפשר עליו כשמכניסים שותף לעסק.
כיצד בוחנים אם האדם אמין? כדאי לעשות מחקר רקע קטן, לבדוק במקומות עבודה קודמים למשל. בחינה מדוקדקת של הקשרים העסקיים הקודמים, למה הם הסתיימו ואיך יכולה לתרום לבניית אופיו של המועמד. כך הבחירה בשותף העסקי לא תגיע מתוך חוסר ידיעה אלא מתוך בירור מקדים על אישיותו ופועלו.

 

 

קטגוריה:, פורסם ב23/12/2015

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה  

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.