חנות ecommerce

בעידן בו ישנם אתרים מסחריים כמו איביי או אמזון, עסקים רבים אינם ממהרים לפתוח חנות מקוונת משלהם. מתי כן צריך להעז ולהקים חנות ומדוע, אם בכלל, כדאי לעשות זאת? לפניכם כמה דגשים חשובים.

רגע לפני שמתחילים חשוב לדעת שתמיד אפשר להתחיל בקטן ולא להקים מיד חנות מקוונת, במיוחד כאשר יש לך חנות פיזית אשר פועלת. אולם אם ברצונך להרחיב את מחזור הרווחים, לפנות לקהל יעד גדול יותר ולפרוץ את השוק המקומי הרי שמתן שירותים אינטרנטיים הוא תנאי הכרחי. מאידך, נשאלת השאלה מתי הזמן הנכון להקים חנות מקוונת? אם קיימת התלבטות במידת הכדאיות, לפניך כמה סימנים שהגיע הזמן לעבור שלב.

מה היתרונות?

קודם כל נתחיל עם היתרון המובן מאליו: פתיחת חנות ecommerce משלך מאפשרת לך לבנות מאפס את הזהות של מותג שלך. כמו כן פלטפורמת מסחר אלקטרוני משלך תספק לך מגוון של כלים ואפשרויות בהתאמה אישית לצרכים הספציפיים של העסק ותאפשר לך לתקשר טוב יותר עם הלקוחות ולספק שירות מיטבי. אין זה סוד שכיום צרכנים רבים אינם נוהרים לחנות הפיזית אלא מתחילים לגלות את היתרונות של רכישה און ליין בקליק. אם אין ברצונך להישאר מאחור עליך להתקדם ולהתאים את עצמך למציאות העכשווית.

אז, איך יודעים מתי הגיע הזמן לעשות את הצעד הבא?

ישנם כמה סימנים לכך שהעסק שלך מוכן לעשות את הצעד הנדרש ולספק שירות אינטרנטי מלבד השירות הניתן בחנות הפיזית.

  • כאשר משלמים יותר מדי כדי לשרוד בעולם העסקים התחרותי עסקים רבים צריכים לשלם את המחיר, תרתי משמע. אם על שכירות, אם על סחורה, החזקת מחסנים, יבוא מחו"ל ואם על עוד משתנים אשר מובילים להוצאות ועלויות מסוגים שונים. חנות אינטרנטית יכולה לספק לך פתרון ולחסוך במובנים רבים. אם עד היום במקביל לחנות הפיזית מכרת מוצרים גם באיביי או באמזון, בעזרת אתר יתאפשר לך לחסוך את תשלום העמלות. לא פעם חנות אינטרנטית גם מייתרת את הצורך בחנות פיזית או בחזקת סחורה במחסנים ולכן זהו צעד אותו מומלץ וכדאי לבדוק.
  • כאשר רוצים לגדול – כדי להגן על האימפריה שלך ולהעצים את ההכנסות יש צורך ביותר ממקור הכנסה אחד. על כן גם אם יש בבעלותך חנות פיזית, חנות אינטרנטית תפנה לפלח שוק נוסף, תאפשר לבצע עסקים עם שווקים בינלאומיים ותמנע האטה של המכירות. כך מעגל הלקוחות יגדל שכן אין כבר מדובר רק בלקוחות מקומיים אשר החנות נמצאת בקרבת מקום מגוריהם, ועמו גם העסק אשר יגדיל את מקורות ההכנסה שלו (הכנסה מהחנות הפיזית לצד ההכנסה מהחנות המקוונת).
  • כאשר יש ביקוש – פעמים רבות ישנם מוצרים או שירותים כל כך מוצלחים עד שהביקוש להם עולה וגדל עם הזמן. אם ישנו ביקוש למוצרים שמשווק העסק שלך, זה הזמן לגדול, להתפתח ולבנות אתר מסחר. פלטפורמת מסחר מקוונת משדרת ללקוחות שהמותג שלך בעל מוניטין ושיש להם גב, היות ועומד עסק רציני ואמין מאחורי המוצר. אין ספק שחנות מקוונת יכולה רק להעצים את ההון העצמי של המותג, ליצור רושם ולהוכיח כי מדובר בעסק אשר לא שוקט על השמרים ותמיד נשאר מעודכן.
  • כאשר רוצים להציע שירות טוב יותר – חנות פיזית לבדה מגבילה אותך וכן גם את הצרכנים והלקוחות של העסק שלך. בעזרת חנות מקוונת אין צורך להגיע אל החנות הפיזית כך שלקוחות מכל הארץ והעולם יכולים להשתמש במוצרים שהעסק מספק. באמצעות אתר מקוון ניתן לספק שירותים מותאמים אישית יותר לכל לקוח, לייעל את השירות על כל גווניו וכדומה. יתרה מכך, אתר אינטרנט יסייע לך לאסוף פרטים חשובים ויקרי ערך על הלקוחות כגון כתובות, היסטוריית הזמנות או נטישת עגלת הקניות. נתונים אלו חשובים לבניית אסטרטגיית שימור לקוחות ויסייעו גם בהמשך.

לא מתאים לכל אחד

"אם אתה לא שם, אתה לא קיים" זהו משפט אשר חוזר על עצמו הרבה בהקשר לעסקים בעולם המודרני והוא נכון למרבית העסקים אשר אינם עושים שימוש ברשת האינטרנט כדי להתקדם. עם זאת לא לכל עסק יש צורך בחנות אינטרנטית ולכן רגע לפני שבונים אתר מסחרי, חשוב לבדוק האם באמת יש בכך צורך ולשאול כיצד אתר כזה יוכל לסייע לעסק לגדול ולהתקדם. אם קיימת התלבטות ניתן לפנות למומחים בתחום אשר יבנו עבורך אסטרטגיה בהתאמה לעסק ויסייעו לך להבין האם הגיע הזמן הנכון לעשות את הצעד הבא.

קטגוריה:, , פורסם ב27/09/2017

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה