מהו מודיעין עסקי ולמה הוא הכרחי לעסקים?

שיווק היא אחת היכולות החשובות ביותר בכל עסק, יכולת שעליה לבדה יכול לקום או ליפול העסק. יש אין ספור דוגמאות לעסקים שמציעים מוצר מעולה, שירות טוב ורמת אמינות גבוהה, ואינם שורדים יותר ממספר חודשים או שנים, בגלל שפעילות השיווק שלהם לוקה בחסר. כדי ליישם שיווק מצליח לעסק, חשוב לבנות תחילה אסטרטגיה שיווקית, אסטרטגיה המגדירה את כל המרכיבים של פעילות השיווק בעסק. אסטרטגיה זו צריכה לרדת אל הכתב בצורה מאוד מפורטת במסגרת תכנית הנקראת תוכנית אסטרטגית שיווקית. בתוכנית כזאת יש לפרט את הרכיבים האסטרטגיים של השיווק, ואת המהלכים הטקטיים שיש לבצע בפועל.

חזון שיווקי והגדרת פרופיל הלקוח האולטימטיבי

תחילה, עליכם להגדיר את החזון השיווקי שלכם ואת היעדים השיווקיים. בהיבט זה, עליכם להגדיר מה הן התוצאות שאתם מצפים להן בעקבות שיווק מוצלח של העסק. בהמשך לכך, עליכם להגדיר פרמטרים מקצועיים של קהל יעד והמאפיינים שלו. את זה תוכלו לעשות באמצעות הגדרת פרופיל הלקוח האולטימטיבי למוצר שלכם. כך למשל, זה עשוי להיות גבר בשנות ה 30 לחייו, עוסק במקצוע מסויים, בעל תחביבים או אורח חיים מסויימים, תחומי עניין מסויימים, אזור מגורים, מצב משפחתי וכדומה. עליכם להגדיר בדיוק מי הוא קהל היעד, ולהבין היכן אתם יכולים לפגוש אותו.

יצירת המפגש עם הלקוח

את קהל היעד שלכם תוכלו לפגוש ברשתות חברתיות באינטרנט, במנועי חיפוש, בכנסים מקצועיים, בסופר מרקט, בבריכה, בפיקניק, במקום העבודה, באזורי בילוי ולמעשה בכל מקום שהגדרתם כחלק מפעילותו של נציג הפרופיל האולטימטיבי שלכם. כמו כן, תוכלו ליצור מרחבים יזומים ליצירת המפגש הרצוי, ובכלל זה אירועים, ערבים וכנסים ביתיים, סדנאות וכדומה. אסטרטגיה שיווקית טובה צריכה לכלול את כל מכלול הפעילויות שאתם רוצים לבצע כדי לפגוש את הלקוח הפוטנציאלי.

הגדרת המהלכים השיווקיים הטקטיים

בהמשך הדרך, יהיה עליכם להגדיר את המהלכים השיווקיים שאתם רוצים לבצע, את המסר השיווקי שצריך להיות מבוסס על נקודת המכירה המרכזית שלכם Key Selling Point קרי, המניע המרכזי שיעורר עניין אצל הלקוח לקנות מכם. בשלב זה, עליכם להגדיר את המהלכים הטקטיים שאתם צפויים לבצע, וכיצד כל אחד מהם מקרב אתכם יותר ויותר אל הלקוח. אסטרטגיה שיווקית צריכה גם לכלול את מרכיב העלות של כל אחת מהפעילויות שלכם, כך שתוכלו לתמחר בסופו של דבר את התהליך שנקרא "רכישת לקוח" ולהבין כמה עולה לכם להביא לקוח חדש. סיוע של איש מקצוע הוא הכרחי אם אתם רוצים לבנות תכנית אסטרטגית מקצועית שגם תביא את התוצאות.

קטגוריה:, , פורסם ב15/03/2016

0 תגובות על המאמר

הוסף תגובה